I´m walking on sunshine

Underbart promenad väder idag. Så tog en promenad imorse igen på en timme. Dock så var det lite kämpigt idag då min kramper i benhinnorna kommit tillbaka. Usch usch. Så fick stanna lite ibland och stretcha ut dom. Men runt kom jag i alla fall.
Efter malins mål hon gav mig igår "Du ska klara göra 20 armhävningar tills juni? var det så.." Så tog jag tillfället i akt när jag såg en bänk ute, gjorde 6 st. Haha, en början i alla fall!


Riktiga vårkänslor när man ser det här, solen värmde t.o.m. bara snön försvinner snart!

Sen gick jag hem och åt en grym frukost:
1dl kvarg med musli.
1 protein shake.
2 falu rågrut med 3 skivor skinka och 2 skivor brie ost.
2 tabletter äppelcidervinäger
4 tabletter omega3.
Ett glas med berocca.

En halvtimme innan träningen tog jag en tablett BMR Tartarus.

Sedan bar det av mot gymmet för att köra ben och kondition.
Började med 5 min uppvärmning på crossen.

Eftersom jag är så dålig på att förklara övningarna så tog jag faktiskt lite smygbilder när jag var på gymmet. Haha jag vet det var lite pinsamt, några skrattade och log åt mig. Men men. Bara ni förstår vad jag menar så :)

Började med..
Insida/baksida lår.

Körde 3x fram/bak
30kgx15
35kg 2x12

Baksida lår

30kgx20
35kgx15
40kgx12

Benpress liggandes

30kgx20
40kg 2x15

Knäböj maskin

0kgx15
10kg 2x12

Benpress

20kgx12
25kgx12
Dropset börjar på 25 kg och sen går neråt.

Vader

20kg 3x12

Sedan avslutade jag med 40 min på crossen. Har verkligen kommit in i det nu, och det är så grymt skönt. Lägger på mer och mer motstånd för varje gång jag gör det. Och svettas mer och mer. Underbart!

Sen blev det en lagom lätt lunch:
En burk med makrill i tomatsås.
2 msk keso.
En halv rödlok.
Lite mixsallad med olivolja och lite salladskrydda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0