Pain..

Igår så var jag duktig. Tog mig tillfället i akt och skickade iväg massa mail med mitt cv till massa olika krogar och restauranger i stan. Så nu gäller det väl bara att vänta i guess. Men förstår mig hellre inte riktigt på dom arbetsgivare som lägger ut en jobbannons på amf, dom skriver att dom behöver kockar etc. etc. och alla jävla egenskaper personen i fråga behöver ha för att man ska platsa in. Men sen ska man även ha 5 års erfarenhet? Good luck chuck!

Men varför lägga ut en annons och be folk höra av sig via mail?
Varför låta folk anstränga sig att ta sig tid att läsa igenom eran långa annons?
När ni inte ens kan ta er lite tid att titta igenom eran mail och kanske höra av sig.
Antigen skriva att ni inte är intresserade. Eller att ni är det.
Men nej, man får ett svar flera månader efteråt. Jätte smart.

Igår så tog jag även en tripp till gymmet, körde spinning i en timme och core i 30 min. Riktigt skönt. Men fick lite andnöd på spinnig så det var lite läskigt. Kändes nästan som jag fick astma. Var lite läskigt. Men blev lite bättre sen efter spinningen. På vägen hem haha. Jag är ju den som bara går rakt hem efter gymmet. Tycker det är skönare att duscha hemma och så där. Och det är ju fortfarande lite isigt och halt ute. Sen när jag går igenom parken så är det en liten sluttning ner.. Mamma går ungefär 5 meter framför mig och jag snabbar på lite för att hinna ikapp, hela min vänstra fot viker mig och jag faller handlös ner på marken. Mamma blörjar skratta, medans jag ligger på marken och ojar mig och börjar skratta. Sen uttrycker jag mig "mamma hjälp mig upp, fort, innan någon kommer" Hahah. Det är nog sådana tillfällen då man bara skulle vilja ligga och gömma sig och försöka kamouflera sig i snön så ingen ser än men ah. Ont gjorde det i alla fall, och helt blöt blev jag i rumpan. Men lever gör jag trots fallet! hahaha.


Kommentarer
Postat av: Lejla

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA :D

2010-02-18 @ 15:50:09
URL: http://livetenfest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0