Insane!

Tittar ut genom fönstret och vad ser jag? En man på taket på andra sidan huset. Först blir jag helt chockad sedan ser jag att han står där med en spade och skyfflar ner alla snö för att det inte ska rasa ner på människorna som går nedanför när det blir plusgrader. Går fram till fönstret och tittar, och så ser jag inga sådana där skyltar på marken ni vet dom gula "caution" där man ska akta sig för ras. Då vart jag lite förvirrad. Eftersom längs hustaken så hänger det ju även långa istappar. Hur tänkte dom då?

Tänkte inte mer på det, gick ut med hunden. När jag kommer utanför porten så ser jag en kille stå på andra sidan med en gulväst det står vakt på. Antar att han ska "vakta" snöraset.. haha. Tänk om en sådan istapp faller ner på någon, man lär ju dö direkt. Så tycker dom borde tänka lite mer. Under hela promenaden med hunden så gick jag och tittade upp längs hustaken för att inte få en istapp i huvudet. Lite ont i nacken efter ett tag kanske?


Kommentarer
Postat av: LOWA

Hej! Nu är jag tillbaka från ett kortare blogg break. Du är välkommen tillbaka och läsa.

2010-02-08 @ 17:55:16
URL: http://musiklowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0