Service-minded?

Service-minded, fuck no. Igår så var jag på apoteket och tänkte fråga vad det var för fel på mig, haha. Har haft en hosta nu i ungefär fyra veckor, hade halsfluss också för inte så lång tid sedan. Och nu så vill inte hostan lämna mig ifred, men jag vill att den ska lämna mig för gott.. i alla fall för ett tag. Ska nämligen operera mig om drygt 2 veckor den 12 okt. Gaaaaaaaaaaaah. Och om jag inte är frisk då, då får vi flytta fram operationen och det orkar jag inte med nu när jag ställt in mig på det. Men tillbakat till apoteket. Frågade en äldre kvinna om hjälp, vad jag kunde göra åt min hosta och jag började förklara lite. Och detta får jag till svar..

Jag: Har haft en hosta i 4 veckor nu  bla bla bla.. vad kan jag göra åt det?
Apotekets sura kärring: Det finns ingenting här, du ska till läkaren.
Jag: Men finns det inget som kan lindra det?
Apotekets..: Nej, du kan bara gå till läkaren.
Apotekets..: Vad hade du förväntat dig av att komma hit?

Då tänkte jag högt i huvudet.. Men VA?
Ehhh, kom dit för att få lite hjälp och vägledning kanske. Du som är kunning inom läkemedel inte du. Och du jobbar inom ett service yrke, men du är verkligen inte service inriktad. Åh, nu är jag bitter igen. Och ännu mer bitter efter när jag va hos läkarn idag, fick en remis till lungröntgen på Dalens vårdcentralen. Och hoppas jag inte har virus på lungorna.. för då känns det som om min operation blir framflyttad :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0