Runaway..

Gud, har så många tankar i huvudet att jag inte vet vad jag ska säga.

Jag vill bara sticka. Lämna allt. Dra till ett annat land, ett nytt land. Ett outforskat land, nya människor, nya seder. Bara få leva livet, ta dagen som den kommer och bara vara. Skulle inte säga nej till att jobba utomlands några år. Bara att få känna på något nytt och se vad livet har och ge och ta. What to do? Meed tanken på det, träffade en bardomskompis på gymmet. Hon har beställt en enkel biljett till bangkok, och hon vet inte hur länge hon ska vara där. Hon ska bara dra. Tänk vad skönt att bara sticka och göra som man känner för. Men vad stoppar mig?

Som ni kanske vet så letar jag efter ett nytt jobb. Jag arbetar som kock just nu på hirschenkeller/ blekholmen, vi har precis bytt namn. Känner att jag inte lär mi gnågot längre och så är jag bara trött på allt. Allt gnällande allt klagande och den negativa stämningen. Varje gång man kommer till jobbet så är det alltid något som är fel och gör så att dagen börjar piss och så fortsätter den oftast så. Bittert nog. Jag vill ju ha ett jobb där jag lär mig, där det finns människor med erfarenhet och som man kan lära sig utav. Ungefär så som killarna på sjöfartshuset, restaurangen jag praktiserade på sista året på gymnaiste. Det var den bästa tiden.

Just detta med tanken på förändringar. Jag har alltid haft en liten förkärlek till lumpen tror jag, och till det militära. Funderar faktiskt på att göra lumpen. Var inne och gjorde ett test på värnpliktens hemsida, och det gick hyfsat bra faktiskt. Men sen gäller det att välja inriktnigen också, kollade runt lite. Men jag vart inte klokare för det. Fanns TUSEN olika, så till slut gav jag upp. Blev för mycket tänka där. Men skulle inte säga nej till att göra lumpen. Någon, förslag på vad för inriktning?

Tänk om allt vore enklare..



Kommentarer
Postat av: Lejla

Ta tag i det då, förstod inte riktigt vad som stoppar dig då du ändå vill sluta på ditt jobb! =)

2009-09-07 @ 23:44:17
URL: http://livetenfest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0