Vindklippt ängel

Belive it or not..
Jag har läst ut ännu en bok, och jag har fastnat för det där med självbiografier.
Denna gång har jag läst en bok av Berny Pålsson - Vingklippt ängel.
Underbart hemsk bok.. kan man använda dom orden tillsammans?

Handlar då om hennes egna uppväxt, med en mamma som är deprimerad och en far som är alkolist.
Detta drabbar henne väldigt hårt, redan vid 12 års ålder så började hon dricka, ta droger, ha sex etc. Allt som en normal 12 åring inte borde göra. Och ju mer åren gick så blev det bara värre och värre. Man får följa Berny runt på alla de olika behandlingshemmen hon är på samt demonerna som jämt förföljer henne innifrån.
Berny är även en så kallad "emo" som vi i våran tid nu skulle kalla henne. Svart klädd svart sminkad, inte som alla andra.
Detta gör även att jag förstår mig på sånna människor som väljer att inte vara som alla andra. Som jag alltid har tyckt och kommer alltid att tycka..
Don´t judge the book by it´s cover!

Läs den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0